Technikai kezelés tréning 2.

Ez a jármű különleges futóművel van felszerelve, a kanyarban már 5-10 km/h sebességnél imitálja a hátsó kerekek oldalcsúszását. Ebben a járműben a hátsó kerekek tapadása a vezető tetszése szerint variálható. Kézzel vagy program automatikával vezérelhető, mintha sáros, havas vagy éppen jeges lenne az út felülete. Az Ikotics féle tréningautó száraz úton imitálja a csúszást. Nem kell hozzá vizes fólia vagy nagy terület. A gyakorlatok akár egy üres parkolóban is végrehajthatók. A jármű több mint 3 éve üzemel, eddig 10 darabot vásároltak belőle, 50.000 tréninget végeztek vele Magyarországon. Elnyerte a műszaki és oktatási szakemberek elismerését. A gépjárművezetők alapképzésében is hasznos tansegédlet. Gyakorolható vele a megcsúszásoknál szükséges úgynevezett ellenkormányozás, illetve a pedálok és a kormány összehangolt kezelése.

Ez a magyar fejlesztésű tréningautó a gépjárművezetők továbbképzéséhez használható igazán, fokozható a gépjármű feletti uralom szintje, növelhető a járművezető technikai biztonsága!

 

Vezetéstechnikai tréning

A tréning általános célja:

A gépjárművezetők alap és továbbképzésében kötelezően előírt, "a gépkocsivezetés elmélete" című elméleti tantárgynak a kerék és a talaj kapcsolatára, kanyarodásra, megcsúszásra, kisodródásokra vonatkozó ismereteinek gyakorlati képzése, továbbképzése.
Vagyis amit elméletben, tankönyvekben leírnak és magyarázunk, most megpróbáljuk a gyakorlatban tanítani.
A cél nem versenyzők képzése, hanem gépjárművezetők olyan tréningje, melynek során felmérhetik és beállíthatják a képességeikkel arányos biztonságos kockázatvállalási szintjüket.
Megtapasztalhatják, hol "száll" el alóluk az autó, valamint gyakorolhatják a partnerek hibájából esetlegesen kialakuló balesetveszélyes helyzetek kezelésének technikáját. Fontos, hogy mindenki megismerje saját korlátait, mert aki nem ismeri, az nem is tudja, milyen messze van tőle.
A megvalósítandó feladat kettős.
Egyrészt be kell mutatni, illetve meg kell tapasztalni a csúszáshatáron haladást, és a jármű megcsúszását, valamint az annak elhárítására alkalmazható egyszerű technikákat.
Másrészt be kell mutatni, illetve meg kell tapasztalni, hogy biztonságos határok átlépésével a gépjármű feletti uralom oly módon elveszíthető, hogy a továbbiakban a baleset esetleges bekövetkezésének elkerülésére a gépjármű vezetőjének már nem lehet befolyása.

A jármű tréning üzemi menettulajdonságaival kapcsolatos tapasztalataink:

A különböző oldalvezetési állapotban végig próbált feladatsorok gyakorlásakor a túlkormányozottságra jellemző viselkedés a 15-20 km/h sebességnél ugyanúgy jól érzékelhető, mint 30-40 km/h sebességnél, de az utóbbi tartományban a megpördülés még a leggyakorlottabb vezetőnél is elrettenő erővel jön létre.
Azonos íveken és azonos oldalvezetés mellett haladva jól érzékelhető a sebességnövelés hatására fellépő sodródás, illetve megpördülés.
Szintén látványos a csökkentett oldalvezetésű jármű túlkormányzásakor az eddig egyenesen haladó jármű hátsórészének oldal irányú kitörése.
Érdekes új tapasztalat, hogy az egyszerű 90 fokos kanyarodáskor is megtapasztalható a jármű hátsó részének az a kicsit késve érzékelhető túlfordulása, ami tehergépkocsik és buszok jellegzetessége és a kanyarból kijőve enyhe ellenkormányozást igényel.

  • A tréningen egyszerre 4 fő vesz részt.
  • Időtartam 3 óra
  • 1 óra elmélet
  • 2 óra gyakorlat
  • Az elméleti foglalkozást 12 fős csoportokban hallgatják a résztvevők.
  • Gyakorlati foglalkozáson egyszerre 4 fő vesz részt.

Külön igény alapján a tréning időtartama növelhető vagy csökkenthető.

© 2017 Kiskun Autósiskola - Minden jog fenntartva! | Design by W3layouts